ДФСУ у листі від 11.09.2015 р. № 33814/7/99-99-17-03-01-17 звертає увагу, що відповідно до статті 26 Закону про ЄСВ посадові особи платників ЄСВ, підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть адміністративну відповідальність за:
- порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску;
- неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску;
- подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших відомостей, передбачених Законом про ЄСВ.
N з/п
|
Правопорушення
|
Хто несе адміністративну відповідальність
|
Адміністративна відповідальність
|
Підстава
|
У разі вчинення правопорушення вперше
|
У разі повторного вчинення протягом року одного і того ж правопорушення
|
1
|
Порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску
|
Посадові особи підприємств, фізичні особи-підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність
|
від 30 до 40 НМДГ (від 510 грн. до 680 грн.)
|
від 40 до 50 НМДГ (від 680 грн. до 850 грн.)
|
частина перша статті 26 Закону N 2464, стаття 1651 КУпАП
|
2
|
Неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених Законом N 2464
|
3
|
Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів:
|
- у сумі, що не перевищує 300 НМДГ (182700 грн.*)
|
Посадові особи підприємств, фізичні особи-підприємці, особи,- які провадять незалежну професійну діяльність
|
від 40 до 80 НМДГ (від 680 грн. до 1360 грн.)
|
від 150 до 300 НМДГ (від 2550 грн. до 5100 грн.)
|
стаття 1651 КУпАП
|
- у сумі, що перевищує 300 НМДГ (182700 грн.*)
|
від 80 до 120 НМДГ (від 1360 грн. до 2040 грн.)
|
|
|
|
|
|
|
|
________________
* пункт 5 підрозділу І розділу XX Податкового кодексу України (далі - ПКУ) передбачає: якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовуються сума в розмірі 17 грн., крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п. 169.1 ПКУ для відповідного року (у 2015 році - 609 грн.).
Окрім того, у листі роз'яснено:
1) Фіскальні органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням законодавства про збір та облік ЄСВ, перешкоджанням уповноваженим особам фіскальних органів у проведенні перевірок. Відповідно вони мають правові підстави для складання протоколів про адміністративні правопорушення.
2) Протокол про вчинення адмінправопорушення може складатися на керівника та головного бухгалтера одночасно, оскільки вони зобов'язані своєчасно нарахувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ, а також своєчасно подавати ззвітність з ЄСВ, достовірні відомості, що використовуються в Державному реєстрі, інші відомості, передбачені Законом про ЄСВ. При цьому на правопорушників накладаються адміністративні стягнення з тією періодичністю, з якою вчиняються порушення.
3) Складання протоколів про адмінправопорушення щодо фізосіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, на підставі ст. 165-1 КУпАП є правомірним. У разі неподання, несвоєчасного подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ фізособами - підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність (якщо вони не є роботодавцями), за 2011-2013 роки адміністративне стягнення не застосовується.
4) При вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються посадовою особою одного і того ж фіскального органу, протокол складається за кожним правопорушенням окремо. При цьому адміністративне стягнення накладається в межах найбільшого розміру штрафу.
5) Днем вчинення правопорушення є наступний за останнім днем граничного терміну подання звіту з ЄСВ або граничного терміну сплати єдиного внеску.
6) Оскільки законом передбачено граничний термін подання звіту та граничний термін сплати ЄСВ до фіскального органу, а норма містить формальний склад правопорушення щодо події неподання або несвоєчасного подання (подання за не встановленою формою) звітності з єдиного внеску, несплати або несвоєчасної сплати єдиного внеску, термін правопорушення обчислюється:
- у разі неподання звітності з ЄСВ або несплати єдиного внеску - на наступний день граничного строку подання звітності або сплати єдиного внеску;
- у разі несвоєчасного подання звітності з ЄСВ, несвоєчасної сплати єдиного внеску - за датою фактичного подання звітності або фактичної сплати.
7) Для визначення повторності правопорушення, перебіг календарного року розпочинається з моменту притягнення особи до адміністративної відповідальності за одне із правопорушень, зазначених у частині першій статті 165-1 КУпАП.
8) При малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. Певного розміру завданої правопорушенням шкоди законодавством не встановлено, тому посадова особа, яка розглядає адміністративну справу, особисто оцінює значимість правопорушення і приймає рішення щодо можливості закриття справи.
Податківці рекомендують кваліфікувати правопорушення як малозначне, якщо сума, яка є предметом об'єкту складу правопорушення, не перевищує 10 гривень.
Також під малозначністю порушення пропонують вважати неподання, несвоєчасне подання річного звіту з єдиного внеску з "0" доходом фізичною особою - підприємцем, що перебуває на загальній системі оподаткування, або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, які подають таку звітність раз на рік. На думку податківців, саме таким порушенням не було завдано шкоди усім рівням бюджетів та фондам соціального страхування.
источник: дебет кредит
|